..::Kien06VL::..
Chào mừng bạn đến với Kien06VL. Chúc bạn tìm được nhiều điều bổ ích từ diễn đàn!
Để xem được nội dung chính của diễn đàn bạn cần đăng nhập hoặc đăng ký.


To view all main content you need to log in or register.

Join the forum, it's quick and easy

..::Kien06VL::..
Chào mừng bạn đến với Kien06VL. Chúc bạn tìm được nhiều điều bổ ích từ diễn đàn!
Để xem được nội dung chính của diễn đàn bạn cần đăng nhập hoặc đăng ký.


To view all main content you need to log in or register.
..::Kien06VL::..
Bạn có muốn phản ứng với tin nhắn này? Vui lòng đăng ký diễn đàn trong một vài cú nhấp chuột hoặc đăng nhập để tiếp tục.

[Tut]CG ACADEMY- LIGHTING&RENDERING FUNDAMENTALS1:LIGHT&COLOUR THEORY (3DS MAX)

2 posters

Go down

default [Tut]CG ACADEMY- LIGHTING&RENDERING FUNDAMENTALS1:LIGHT&COLOUR THEORY (3DS MAX)

Bài gửi by Milunice259 2009-10-14, 14:12

[Tut]CG ACADEMY- LIGHTING&RENDERING FUNDAMENTALS1:LIGHT&COLOUR THEORY (3DS MAX) Hlslshadercreation1hlsl


In the first of our Advanced, 3 DVD series on HLSL Shader writing within 3dsmax, Ben
Cloward will give you an understanding of what a HLSL shader is. How a
shader can be created with free software, edited and then displayed
within 3dsmax. Fundamental programming concepts such as Data Types,
Structs and Functions. How to create a shader GUI, the basic framework
of a HLSL shader and much much more. By the close of the DVD, Ben will
have you writing your own basic HLSL shaders.




This DVD is an ideal introduction to the world of HLSL shader writing for real-time GPU
based shaders. An understanding of basic programming concepts and 3D
math is useful. (For those needing 3D tutorship, see The Matrix:
Explained by Borislav Petrov.

CH 01: What is HLSL?


Ben explains what HLSL is and why its useful to learn how to use it.
CH 02: The Graphics Pipeline


Then he gives a run through of a typical pipeline on current video cards. Explaining where
the different elements of HLSL shaders come in to play.

CH 03: Shader Writing Setup


Ben then shows how to setup 3dsmax and 3rd party software to create an intuitive and fast shader development environment.
CH 04: Basic Programming: Data Types


Now we look at some of the fundamentals concepts of programming in HLSL. Ben starts with Data Types.
CH 05: Basic Programming: Structs


Then he moves on to explain Structs.
CH 06: Basic Programming: Functions


And Ben wraps up this section by looking at how Functions work in HLSL.
CH 07: FX Framework: The User Interface


HLSL shaders have a standard framework in which they should be created. This is known as
the FX Framework. Here Ben explain the GUI elements of that framework.

CH 08: FX Framework: Input & Output Structs


We then look at the Input and Output Structs of the FX Framework.
CH 09: FX Framework: Vertex & Pixel Shaders


Then we look at the main "meat" of the FX Framework, the Vertex and Pixel Shaders.
CH 10: FX Framework: Techniques & Passes


And we finish this section by exploring Techniques and Passes.
CH 11: Creating Simple Shaders


With the FX Framework under our belt we now have the tools to attempt creating simple
shaders. Here Ben shows you how to create a very simple shader to get
the ball rolling.

CH 12: A Diffuse Shading Model


And we complete the DVD by looking at how we can simulate Diffuse lighting in a shading model .
Then Ben shows us how to implement this in our simple shader. We now
have our first functional HLSL shader.


DOWNLOAD
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]

From GFXnew
Milunice259
Milunice259
 
 

Libra
Giới tính : Nam
Tổng số bài gửi : 1355
Tuổi : 36
Đến từ : Long An
Nghề nghiệp : Người mẫu
Trạng thái bản thân : Đã có vợ
Điểm tích cực : 2354
Chất lượng bài viết : 342
Châm ngôn sống : Thiên tài chỉ có một phần trăm cảm hứng, còn lại là đổ mồ hôi

http://www.kt06vl.forumvi.com

Về Đầu Trang Go down

default Re: [Tut]CG ACADEMY- LIGHTING&RENDERING FUNDAMENTALS1:LIGHT&COLOUR THEORY (3DS MAX)

Bài gửi by luanyang 2010-04-10, 15:38

rapidshare thí là bun !! thank ! (:mon]4
luanyang
luanyang
Kiến Nhóc
Kiến Nhóc

Capricorn
Giới tính : Nam
Tổng số bài gửi : 97
Tuổi : 36
Đến từ : dưới quê
Nghề nghiệp : xài tiền của bố
Trạng thái bản thân : Đã có bạn trai
Điểm tích cực : 271
Chất lượng bài viết : 134
Châm ngôn sống : trước khi : còn...
sau khi : mất...

Về Đầu Trang Go down

Về Đầu Trang

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Bạn không có quyền trả lời bài viết